THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

May 19, 2009

~Org Bisu yg Beradab...

Salam...

Halo..halo...halo...

Ok...Kali ni aku nk smbung lg cite pasal 16th May...tp yg ni aku just nk luahkan rasa xpuas hati aku jela and bergosip sket2..heheh

On that day aku pegi ke Times Square naik monorel...besela..org xde kete...tu jela transport aku...
Dalam monorel tu...standardla mata ni melilau2 duk tgk orang...yang hensem, yang senget, yang kecik, yang besar, yang tua, yang muda ...sumenye menyinggah kat lirikan mata aku ni.... sampaila mata aku menyinggah kat satu pasangan ni (sbb die br masuk train)
wahhhhhhhh.....bkn men romantik lg...mcm die je yg ade partner...aku pun ade partner sebelah aku la...ishhhh

Pastu...ape lg...mata aku dh xgerak2 pegi tmpt lain la duk tgk dorang...hohoho
Terpeluk sana,...terpeluk sini...ewahhh...dah macam drama hindustan plak...men cak2 kat tiang dlm monorel tu...cissss....
setelah 5 minit memerhati....pastu aku terkagum la plak....rupenye mereka berdua itu pasangan yang bisu (sebab duk cakap guna bahasa isyarat)....lohhhh....begitu rupenye...patut dr td xdgr sore pun...
tengah mata aku terpana tu...naik berpinar plak mata aku bile dorang dgn selambenye men kissing2 kat dlm monorel...hadoiii....malunya aku tgk anak melayu ni...bkn takat kiss pipi dah...comolot sudaa...ish2

satu lg yang menarik perhatian aku...jeng...jeng..jeng......
pasangan yang bergelar ppuan tu (sbnrnye xnmpk mcm ppuan tulen sgt)...hurmmmm...kalau nak kata sbb suara...mmgla aku xdgr sbb dorg duk sembang bahasa isyarat je..dorg ckp ape pun aku xtau....tapi yg aku pasti...body die mmg sah2 mcm laki nye badan..bile die jalan...lg la konfem jantannye...ish2...pe nk jd nih


so...what i can conclude here are:

  • xmalu ke dorang ni wat perkara sumbang kat public?
  • kalau dah pasangan 'ppuan' tu bkn ppuan...bermakna mereka ini pasangan Laki + nyah or Ga....??'...iyewww...nk sbut pun geli
  • yang paling aku kecewa...dorang ni bisu...Allah dah tarik satu nikmat pada dorang iaitu 'suara'...tapi masih berani menyongsangkan diri...ermmm
  • Lastly, mereka ni melayu k....hadoiiiii....MELAYU...aku pun melayu la...malu nk tgk bangsa sndr mcm tu

Moral of the Story:
  • Janganla buat perkara sumbang...
  • Manusia ni xde yg sempurna tapi bile Allah dah jadikan kita kurang dari manusia lain...sedar2la diri...janganla buat Allah murka lg pada kita

0 comments: