THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

May 14, 2009

~Blogger???...

Assalamualaikum...

wah, rasanya ni br 1st time aku wat intro entry aku dengan memberi salam...aisshh..br nk insaf ke aku?? ;p

Regarding the title...macam xde apa yang menarik kan?? but actually aku cuma nak berkongsi pendapat aku tentang dunia blogging ni...

Tadi aku dah xtau nak buat apa sebab memang xde keje nak buat, so aku explore blog2 yg aku terjumpa and some blog yang mmg aku follow (yang mana ada dlm blog list aku tu la)...most of the blog yang aku follow, aku suke kaji cara diorang menyampaikan sesuatu tu...aku tertarik dgn gaya penyampaian and gaya penulisan dorg but the most important thing is what they want to deliver la...(and aku rs yg paling membuatkan aku nak follow sbb kebanyakan dorg tu artis kot...public figure kan...wahahaa...bukan apa, hanya membandingkan gaya dorg yg muncul kat Tv dgn reality diri dorg)....

Yoshhh...masuk cite sbnr....

Setelah aku mengkaji blog2 dorg ni kn....ade yg sama je mcm aku...isi blog adalah apa yg kita rasa and pendapat kita tentang sesuatu isu and mostly menceritakan pasal diri la...yela...blog ni pun dah macam sinonim dgn fungsi sbg diari on9 kan....huhuh
Tapi aku rasa aku paling tertarik dengan blog seseorg ni yg aku rasa isi blog dia bukan sesuatu yang hanya cerita, bukan sesuatu cerita yang hanya copy and paste and bukanlah cerita yang kosong tanpa makna...cara die menyampaikan cerita pun best...bukan hanya tulisan.. bukan hanya kata ...tapi kata2 yang kadang2 ada makna yang tersirat and ada nilai sastera...dah macam gaya penulis bertauliah pun ada la...huhu...ada plak tu, blog yang tah ape2, penuh gosip xmasal jek...mengutuk org no. 1...terutama blog seseorang yang sangat terkenal dengan gosip and laser melaserrrsss kat Malaysia ni...aishhh...buat penat baca jek..keje ngutuk orang xhabis2..

Sebenarnya aku rasa dari gaya penulisan seseorang tu sedikit sebanyak kita dapat menilai seseorang tu secara kasar...thats y la...aku suke baca blog org and then menilai diri org tu...but bukan cara aku...bukan isi blog aku... untuk mengutuk or mencaci org tu lebey2...sbb aku sndr pun xsuke diri dipersenda....dikutuk...dan dicaci...tetapi masing2 bebas menilai dengan cara masing2...and kalau rasa nak kutuk pun...sket2 sudaa...nak lebey2 biarla jadi makanan perut je...
"biar pecah diperut jangan pecah di mulut"...hohoohoh

Sebenarnya apa motif and objektif kita mewujudkan blog ni??
kalau untuk aku, setakat mengisi masa lapang and berkongsi apa2 yang menarik di mata aku and kadang2 bolela jugak dijadikan tempat untuk aku mengasah skill menulis kot walaupun xde hati nak jadi penulis...pengetahuan sastera pun kurang camne nak jadi penulis yang baik ye x?? hehe..but i dont have any intention la nak jadikan blog aku ni official diary on9 aku...rasa mcm xperlu la kot nak jaja cerita aku hari2 kat korg... sket2 boley la...not too personal ;D

Last but not least, sbnrnye ape motif entry aku hari ni?? lohhh..baru nak sedar xde motif rupenya...ahakss
agaknya lebey pada xde keje and promote blog yang ada dlm blog list aku kot?? haha..gtu ke??
Tapi rasanya...kalau xde isi penting sekali pun dlm penulisan kali ni...yang aku cuba nak sampaikan ialah, what and how something is delivered, it shows the person roughly la...and ia membezakan blog sampah dengan blog yang ade isi....lalalala

Okla...Later aku akan buat entry yang berguna sket la...hari ni lebey pada xde ape nak buat...haishhhh....bosan

0 comments: