THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Oct 28, 2009

Bila Memori Terimbau...



11.20 pm (waktu aku mengarang ni tapi blom post k..;p )

entah kenapa...saat dan ketika ini...aku rasa rindu sangat dengan mak dan abah ku...
ermm..hampir sebulan aku xjumpa dengan mereka rasanya..last time is on my convocation day...
bukan xnak blk..tp bulan october ni boleh dikatakan seperti bulan kemiskinanku..
gaji aku untuk bulan september aku dah guna untuk raya and konvo...sies aku papa kedana skang...
woooo..sedey...
sampai terpaksa mintak advance sket dgn bos untuk pegi meeting..haihhhh...sedey btl hdp aku...
tapi biasala kot...org baru nak hidup kan...uhuhuh

pada waktu ni jugak...tiba2 aku teringat memori2 yang menyentuh hati tentang mak dan abahku...

(staring at the ceiling for a while)....

masih segar dalam ingatan aku...waktu ni aku rasa2nya baru berumur 5 tahun..masih belum bersekolah..so..masa aku banyak diluangkan kat rumah (tghr jela..ptg2 je aku lesap entah ke mana)..satu hari tu...aku bergaduh dgn adik aku.. (tiap2 hari kitorg mesti gaduh..mak aku ckp kitorg mcm anjing dgn kucing..tapi tetap jgk main sama2..huhu)..

ok..then, hari tu.. kitorg gaduh pasal apa aku dah xingat..tapi sampai mak aku naik berangla...tengah sibuk masak kat dapur ni..kitorg duk terjerit2 plak kat luar..memang nak makan penamparla kan..tapi mak aku xtampar aku...mak aku terus rotan kaki aku dan entah macammana, terlebih pukul agaknya.. sampai berdarahla di belakang pelipat kakiku...yang aku bengangnya...adik aku xkena plak..masa tu masing2 sibuk membela diri tapi akhirnya aku yang kena..
alasannya sebab aku kakak..xnak mengalah..~sigh~

so, disebabkan aku bengang dan hati aku agak merusuh..aku terus masuk bilik dengan air mata yang xberhenti2 mengalir.. sedih+sayu+kecewa
sampai aku terfikir..kenapa aku selalu kena mrah??aku anak angkat ke?? (hahahhaa...bila teringat..aku rasa kelakar ok..)..
lepas tu..aku terus meniarap atas katil dengan esak tangisnya..kaki aku terasa pedih lagi sebab berdarah...tapi aku biar je.. sket je pun tapi punyala nak tunjuk rasa sedih dan sayu aku tu..aku nangis beria2..huhu
masa tu terus teringat kat satu iklan pasal kes dera kanak2..yang klip video dia...
sorang budak perempuan berjalan melalui air dengan kaki yang luka berdarah2 sebab kena dera..aku siap hafal lagu dia..tapi aku dah xingat lirik lagu tu.. ;p
(sape yang ingat...bgtau aku plz...aku nak sangat cari lagu tu...kalau dpt video dia lg best...huhu)

ok..sambung balik... dah penat nangis..aku hampir terlelap..tiba2 aku terasa pedih kat luka aku tu..rupa2nya mak aku tengah sapukan ubat and tampal plaster..
time ni terus aku rasa terharu and menyesal sebab bersangka buruk tadi..sekali lagi air mata aku mengalir..tapi aku buat2 xsedar je..buat2 macam tgh tido..ego.. heheh
Bila mak aku dah keluar dari bilik..aku terus teresak2...................itulah kasih sayang seorang ibu...dia xakan biarkan anak dia dalam kesakitan.

Hurmmm..kalau ikutkan xbanyak kenangan yang aku ingt masa umur 5thn...tapi tula satu2nya kenangan masa umur tu yang memang sampai bila2 akan jadi ingatan aku tentang
kasih ibu..setiap kali ingat kenangan ni...mmg akan minitis air mata aku

Kalau berkaitan dengan ayah aku plak...terlalu banyak yang wat sedu sedan masa kecik...sbab slalu kena marah and rotan..haha..ayah aku lagi garang...terutama masa masih jadi cikgu dulu...tapi kalaula abah xgrang mcm tu..aku xtau aku akan jadi manusia yang macamna sekarang ni...

Yang aku hairan...walaupun abah aku tersangatla garang ..tapi aku dan adik aku bole dikatakan rapat dengan abah...selalu mengekor abah aku setiap kali abah nak kuar umah... pastu tengahari mesti tido sama2 dengan abah kat depan tv, dengan xberbaju n cuma berseluar pendek..sbb nak ikut abah yang cuma berkain pelekat...hehehe...time tu bolela nak wat macam tu kan... ;p

Sekarang, setelah anak2 smua dah besar2...abah bukan lagi seorang yang garang mcm dulu tapi sangat terserlah sifat penyayang abah yang selama ni jarang ditunjukkan..nak2 plak cucu dah bertambah2 menjadi 14 org ni...abah melayan cucu sampai aku rasa jeles dengan dorang sume...mintak apa je sume dapat..hahah...dulu aku xmerasa mcm tu...mintakla benda bukan2..nak kena tengking...hehehe
Korang ada x pengalaman2 yang lebih kurang macam aku ni??? mehla kongsi2...huhuh

Klau ikutkan terlalu banyak kenangan..tapi xcukup ruang plak nak crita sume kat sini...AKU NAK BALIK RUMAHHHH!!!!...wooo...wooo...rinduuu..rinduuuu... ;(

~ My Love... Mak ~



~ My Love... Abah ~





2 comments:

ღn0n0iღ said...

(T_________________T)
Rindu ayah..
Rindu ibu...

Saz-e-La said...

btl3..rindu sgt...xsmp sbulan pun xjumpa